Skolavslutning & Student

I fredags hade de flesta skolorna här i Falun skolavslutning. För första gången var jag inte en lycklig elev med ett långt sommarlov framför sig.  Denna dag var det två grejer jag skulle på, först Agnes skolavslutning på Britsarvsskolan och sedan Stinas utspring.

Agnes slutade åttonde klass på Britsarvsskolan och skulle uppträda på avslutningen tillsammans med Maria som sjöng Let her go och Agnes kompade på elgitarr. Helt klart det bästa uppträdandet och det som fick mest applåder.

IMG_0016

Agnes och Maria

Senare vid tolv tiden åkte jag och Malin ner till stan för att se på Stinas utspring på Falu Fri. Det var med blandade känslor som jag såg alla glada studenter både där och runt om på stan. Stina fick av mig en krokodil och ett presentkort på HM.

IMG_0019 IMG_0023

Stinas klass

IMG_0029

Fin skylt

IMG_0033 IMG_0032

Hon fick en Lilla Gubben med ett snöre runt halsen. Tänk om min familj varit så smarta så jag inte fått en ful, långhalsad kossa.

IMG_0035

 

Kommentera

