Klubbtävling i dressyr

Idag var det dags för deltävling fyra av FRK:s vårcup. Jag har tidigare varit med på den dressyr som varit. Denna gång var jag anmäld på Crazy och då hon ibland gör sak för sitt namn och jag inte galopperat med henne sen vi red inne sist så var förväntningarna från min sida låga.

Uppvärmning gick mycket bra. Hon höll sig lugn och slappna, och jag kunde utan problem sitta i traven. När det var dags för oss så testade jag galoppen innan jag fick startsignal. Hann inte riktigt få tillbaka henne som innan utan det blev lite springigt. Galoppen gick uselt, men är nöjd med mig själv att jag äntligen galopperade henne. Det jag tar med mig från dagen är den bra uppvärmningen, att jag vågade galoppera och slutligen att det är ganska kul att tävla även om det än så länge bara är på klubbnivå.

Kommentera

