Fler ‘gurumis

För några veckor sedan flyttade tre små filurer in i mitt rum. Alla tre virkade ur Mia Bengtssons bok, Virka mina bästa amigurumis.

Först ut har vi en figur som mamma kallade Alien och i boken heter mönstret Lagkamrat. Då min lagkamrat inte har lagfärger kan den knappast vara en lagkamrat. Den har i alla fall inte fått något namn ännu.

_MG_0253 _MG_0254

Här är alltså min ”lagkamrat” som är virkad i ett grönt och rosa garn som jag inte minns märket på och som jag hittade i en garnbutik i Gävle. Fötterna och händerna är virkade i Jubileumsgarn som jag virkade Hjärtekatterna i.

Sedan så har två andra flyttat in och dessa är Plipp och Plopp. Vem som är vem vet jag inte.

IMG_0001

Dessa sötisar är också virkade i garnet från Gävle-butiken. Hjärtknapparna har jag köpt på Britt’s  garner som finns här i Falun.

 

Kommentera

