Årets första tävling

I lördags åkte jag och pappa till Horndal för att springa årets första orienteringstävling. Jag sprang D20, vi var tre stycken i klassen och banan var 3 600 m. Jag startade sist i klassen vid kvart över tolv. Vid tredje kontrollen kom jag ifatt tjejen som startade första, fyra minuter före mig. Därefter höll vi ungefär samma tempo resten av banan. Strax innan nästa sista kontrollen såg jag även tjejen som startade emellan oss andra. Jag var sist av oss i mål och inget resultat var uppsatt på de andra. Efter att ha ätit, på väg till duschen kollade jag resultatlistan och denna syn mötte mig. Jag var snabbast och vann alltså. Mycket nöjd är jag då det var svår orienterad terräng.

 

IMG_20130518_143640

Kommentera

