En liten flygtur

I fredags innan ridningen bestämde jag mig för att idag skulle jag hoppa minst ett hinder med Molly, om det kändes bra något till. Nu vart det tyvärr inte så. När vi galopperade fram så tappade vi båda balansen och då jag klamrade mig fast med benen så fick stackars Molly ett par sporrar i magen och springer då iväg och jag som redan har dålig balans ramlar av så jag nästan hamna in i sargen. Kände inget av fallet direkt efter mer än att jag var lite osäker så satt upp och skrittade under lektionen. Efteråt hade vi avramlingsfika då Eliza åkte av inte bara en utan två gånger förra veckan, började då känna lite i ryggen och i ett knä.

Idag har jag lite ont i knät, framförallt när jag går i trappor och sätter mig och reser mig utan att tänka på hur jag gör. Hoppas det blir bra snart och att jag kan ta mig upp på en häst imorgon.

Kommentera

