1:a tentan

Har haft första tentan i matte för denna period. Den kändes för lätt och det är jag inte ensam om att tycka i klassen. När resultatet kommer vet jag inte riktigt men antagligen om en, två veckor. På fredag är det dags för fysiken och det kommer nog också att gå bra, tror jag.

Under det som gått av veckan har jag pluggat inför tentorna och så red jag igår. Red Crazy som jag gjort senaste veckorna och det gick hyfsat. Nu har hon börja lyssna på mig när jag gör mothållande hjälper. Hon har väldigt lätt för att bara springa iväg istället för att jobba. En del att jobba med alltså. Men det är kul att rida henne i alla fall. På fredagarna rider jag en annan häst. Söta Molly, hon är ung och därav ganska vinglig men alltid lugn och inte särskilt mycket unghäst förutom hennes balans då. Hon är också rolig att rida men mycket annorlunda mot Crazy och de hästar jag ridit mest då de andra varit ganska gamla som knappt lyssnat på skänklar och bara varit starka i munnen.

Nu försvann jag visst från mitt spår… Jaja, ikväll ska jag träna, imorgon ska jag chilla och ev. kolla på lite fysik och på fredag är det dags för tenta och sedan ridning.

 

385763_10151109801622683_766076160_n

Crazy as Me

564150_10151109819167683_2014890675_n

Harvest Fair ”Molly”                                              Båda fotona är fotade av Elin Olsson.

 

Kommentera

