Hästig helg

Helgen som gick var ganska hästig.

I fredags red jag som vanligt lektion, vi hade Sara då Marika är bortrest. Jag red Kiss Me för andra gången och det gick helt okej. Jag är lite osäker på henne och kände fortfarande av ryggen efter att jag ramla av Ådi så jag skippade att galoppera. Vi red en övning där vi skulle vända in vid A och sedan rida skänkelvikning ut till mellan B och M i vänster varv och E och H i höger varv och sedan vid M/H fatta galopp och vid H/M vända in på en liten båge och alltså rida i förvänd galopp. Men eftersom jag inte galopperade så red jag istället lite ställa/flytta längs långsidan. En kul övning som gav resultat. I slutet red vi på en volt och försökte variera formen lite, mellan lång/låg och tävlingsform. Kiss Me gick riktigt avspänt på slutet.

DSC00123

En gammal mobilbild på henne från hösten 2011 då Agnes red henne för första gången.

I lördags så hade jag årets första stalltjänst tillsammans med en tjej som heter Emma. En riktig heldag i stallet, men som vanligt när man har med henne så är man snabbt klar på förmiddagen och kan ta det lugnt/åka hem några timmar.

I söndags så var det voltigepremiär igen! Så kul! Jag longerade Tara som inte riktigt lyssnade hela tiden men hon var ändå duktig.

Kommentera

