Ådi

Sista ridlektionerna i december red jag Ådi första gångerna och så har jag ridit två dressyrpass på honom under jullovet. Han är en jättetrevlig häst, i alla fall i dressyren. Han är lugn och ganska lättriden samtidigt som han är lite speciell.

Ådi

Här är han Ådi, eller egentligen Odysseus som han heter. Bilden är fotad av Eliza Forsaeus som hoppat honom lite grann.

Men inte nog med att jag ridit honom, jag har även hunnit med att ramla av honom också. I torsdags när jag skritt fram till andra jullovsträningen så skrämde en  av stallkatterna hästarna i ridhuset och jag med min dåliga balans flög genom luften och landade på rumpan, ryggen. Red i alla fall passet då det inte gjorde ont just då. Efteråt har jag haft ont i rumpan och jag har ett skrapsår. Tycker dock att detta är en av de lindrigaste avramlingarna på länge. Och om det inte blir värre på något sätt så ska jag rida på tisdag då vårterminen drar igång igen.

Kommentera

