Mål 2013

De flesta bloggare skriver om sina mål inför året men jag vet inte om jag vill sätta några mål såsom mål för året eftersom jag inte vet i vilken del av landet som jag har min postadress om ett år. Självklart så sätter jag upp olika mål för mig själv för kortare perioder men förväntningar och förhoppningar har jag massor inför året. Plan finns även på att göra någon form av visionboard med det jag vill fylla mitt 2013 med.

I år så ska jag läsa klart tekniskt basår och så ska jag jobba för att  klara alla tentor i vår på första försöket. Förutom att räkna och öva det som görs i skolan så ska jag öva inför att ev. skriva högskoleprov i april och då helst med ett resultat över 1,2, gärna ännu högre. Detta för att ha en chans att komma in på det som just nu är drömutbildningen för mig, civilingenjör i system i teknik och samhälle. Om det inte går finns nu sen några dagar både en plan B och en plan C, båda två civilingenjörsutbildningar men med andra och olika inriktningar. Vart jag än flyttar Uppsala eller Luleå är jag övertygad om att jag kommer att trivas.

Träningsmässigt så vill jag träna för att orka plugga och för att må bra. Jag vill träna det jag tycker är kul men också utvecklas i dessa träningsformer. Jag vill förbättra konditionen och träna mer orientering. Jag vill tävla i orientering i den mån jag hinner, finns tyvärr ganska få tävlingar här omkring när jag kan.

Vad gäller hästarna så är det svårt. Kommer nu i vår att rida två gånger i veckan och vara ledare i voltigen men jag kommer att gå ur US då jag helt enkelt tycker att det är onödigt att sitta aktiv ett halvår och sedan flytta. Jag vill fortsätta utvecklas denna termin och bli bättre i dressyren och tryggare vad gäller hoppningen. Men det är svårt när det bara finns en, ev. två häst/ar på klubben jag just nu vågar hoppa. Till hösten då, jag vill hitta någon möjlighet att rida även när jag flyttat, skulle nog ha svårt med ett liv utan hästar efter de två senaste åren. Alternativen som jag ser det är en medryttarhäst eller en ridskola som har en grupp liknande FRK:s stalltjänstgrupp, dvs att man jobbar en gång i månaden för ett antal lektioner.

Jag vill under 2013 omge mig med personer som får mig att må bra. Jag vill även när jag flyttat känna mig trygg och säker kring både killar och tjejer och inte bara sitta tyst i ett hörn vilket många gånger är vad jag gör i en ny grupp.

Kommentera

