Julafton

Det har nu gått ett par dagar men har knappt suttit vid datorn dessa dagar så.

Dagen inleddes i vanlig ordning med grötfrukost med julkalendern och eldning i öppna spisen. Mysigt! Efter kalendern tittade vi på filmklipp och bilder från Thailandsresan och studenten. Insåg att jag vill inte ha den kropp jag hade för ett år sedan igen och jag vill mer än gärna ner till den jag hade vi studenten igen 🙂 Även om jag just nu trivs ganska bra med hur den ser ut.

Efter frukost packade hela familjen med längdskidor och stavar in oss i bilen och åkte till Stångtjärn för julaftonens fysiska aktivitet. Jag åkte 3 varv runt tjärn och samlade ihop 5,4 km på dryga 40 minuter. Imponerande är det att pappa som i fredags bröt armen åkte fem varv runt tjärn på samma tid med bara en stav, hoppet om ett 13:e Vasalopp lever 😉

Efter Kalle Anka och julmat så hade vi julklappsöppning. De senaste åren har vi börjat rimma och det drar ut lite på spänningen och är mycket kul! Roligast av allt var ett rim till Agnes och lyckan då hon insåg ett hon fått en Onepiece. Oslagbart! Själv fick jag stereo, högtalare, pengar, presentkort på personligalmanacka.se, grejer från The Body Shop, underkläder, tofflor, en skål och boken Bodylicous av Sofi Fahrman & Julia Fors. Jätteglad för allt.

Till kvällen tittade vi på tv och åt Ris ala Malta.

En mycket mysig och rolig julafton, stor kontrast mot förra året i Thailand. Vi fick inte något besök av någon okänd tomte heller 😉

 

 

Kommentera

