Höstlov eller……

Denna vecka har i alla fall Faluns grundskole- och gymnasieelever höstlov, för mig är det första gången jag inte är en del av denna grupp. På Högskolan Dalarna fortsätter studierna även denna vecka.

Igår när jag vaknade så föll årets första riktiga snö, det har snöat lite tidigare men inget som lagt sig, det snöade ordentligt och det hade börjat bli vitt på marken. Gick genom snöfallet till stan istället för att ta bussen,tog sedan den vanliga bussen till Borlänge som var faktiskt i tid, trots snön.

Fysik- och matteföreläsningarna var båda någorlunda förståeliga. Matten lättare än fysiken, har redan läst matte c och alltså redan gjort det vi gör. Fysiken är krångligare men känns inte helt omöjlig. På kemiföreläsningen gicks det sista på kapitlet om redoxreaktioner igenom och lite på syrabasreaktioner.

På lunchen satt jag, Fiola, Lovisa och Torleif och flummade. Vi var nog rätt trötta tror jag… Vad det handlade om håller jag nog för mig själv men kul var det.

På kvällen var jag till Friskis&Svettis och tränade i gymmet. Gick mycket bra och jag lade på mer vikt på en del maskiner jämfört med förra veckan. Träffade för övrigt Alen för första gången sedan balen tror jag. Lång tid!  Men alltid lika kul att träffa på folk från HV09.

Kommentera

