En hästig tentavecka senare

Ni får ursäkta att det går så lång tid mellan inläggen men mitt liv är för hektiskt just nu, jag är oftast helt slut när allt plugg är klart. Ska nu dessutom klämma in träning på friskis tre gånger i veckan nu, ännu mindre tid för bloggen…

Förra veckan hade jag som sagt tentor, tre stycken närmare bestämt och har idag, IDAG, en vecka, EN vecka efter tentan fått tillbaka kemitentan med ett resultat jag är riktigt nöjd med, egentligen spelar inte betygen någon roll så jag är nöjd bara jag är godkänd.

Matte- och fysiktentorna har nog inte ett lika bra resultat men är nog godkänd i alla fall. Jaja det dröjer nog innan vi får tillbaka dem.

När jag i torsdags var klar med mattetentan tog jag helg. Inledde den med en sen tur till stallet för att rida igen i Emma och Linas grupp. Jag var uppsatt på Crazy men precis när jag hoppat upp frågar instruktören om jag kan tänka mig att rida Tulle i stället. Så vipps så satt jag på en ponny för första gången på år. Supersöt kille de där! Kul lektion och en annorlunda upplevelse mot de jag normalt rider.

Fotograf: ELIN OLSSON

I fredags hade jag och Lisa planerat Kristine-dejt. Men hon blev tyvärr sjuk så vi sköt upp den någon vecka. Hur länge det dröjer får vi se men jag saknar skolan, Peter, Ove och en massa annat. Jag slöade framför tvn tills det var dags att åka mot stallet. Det var dags för veckans tredje ridpass. Jag red Malou och känslan fanns inte riktigt där. Jag var okoncentrerad, tänkte på annat, kanske var det tankar på Marsipan, som i fredags fick galoppera ut på de gröna ängarna i Trapalanda, som spökade. Det gick liksom bara inte. Kvällen spenderades hemma i soffan med familjen.

I lördags hade voltigen läger. Blev en hel dag med bla longering av Tara och Madicken. Vi hade två tränare från Uppsala här och alla, hästar och barn vara jätteduktiga! Vissa sov i stallet själv så skulle jag ha stalltjänst kommande dag och tyckte att det var lika bra att sova hemma.

Söndagens stalltjänst vad kan jag säga mer än att jag ALDRIG vill vara ensam med ett stall igen. Så jobbigt… De två jag skulle ha med kom inte. Den ena var sjuk, inget att göra åt, den andra hade glömt, inte första gången det hänt…. Argh. Vid ettiden kom Malin och Stina tillbaka efter gympan för att ha shettislektion och erbjöd sig fixa resten. Enormt tacksam åkte jag hem, duschade och slöade i soffan resten av dagen.

Kommentera

