25-manna läger

I helgen som gick var jag på höstens första orienteringstävlingar. Det var dags för 25-manna och 25-mannakorten. Jag åkte ner som reserv på 25-manna och oanmäld till den individuella tävlingen.

Lördagen började tidigt då det var samling 5.20 vid järnvägsstationen. Var nästan först där och kunde välja plats i bussen. Skönt! Satt själv och sov mellan Hedemora och Sala. När vi kom in mot Stockholm körde busschauffören fel några gånger innan vi hamnade rätt. Framme på TC så var det febril aktivitet och mängder med löpare gjorde sig i ordning för att ge sig ut i skogen. Själv så behövde jag inte springa utan njöt av en fin höstdag. Träffade två mycket saknade vänner från andra klubbar. Sabina från Köping och Agnes från Rättvik. Mycket prat blev det. Hann tyvärr inte träffa Elina från Ö-vik som nu pluggar i Luleå. Efter målgång för alla Kåres lag så gick jag och en tjej som jag aldrig träffat innan tillsammans till skolan där vi skulle bo. Bytte snabbt om och så gick i stort sett alla i samlad trupp till Tumba Centrum och Den grekiska kolgrillsbaren, lät som att det skulle ha kunna varit gott men det jag beställde var inte särskilt gott. Synd. Kvällen slutade med kortspel och prat. Gick och lade mig tidigt tillsammans med alla andra.

Vaknade av ett sött litet barn pratade i rummet, ganska trevligt faktiskt. Gjorde mig i ordning, packade ihop och gick sedan och åt frukost. Efter frukost packade jag det sista och sedan var vi ett gäng som var kvar och packade in allas sovgrejer i bussen. Vi gick sedan till TC. Jag och Malin gick och anmälde oss till varsin öppen klass. Drog på mig orienteringsskorna för första gången sen O-ringen och gick till start. Banan jag gick var 2,8 km och på gul nivå. Så kort och lätt blev det. Bommade en kontroll på grund av en taskig kompassriktning. Hade ytterligare en fin dag i skogen. Bussen gick hem kring tre då vi blev lite försenade.

Fina kårejackan. Bilder från helgen kommer när jag orkar lägga över dem från kameran.

Kommentera

