Småskutt med fin dam

Lite konstig rubrik men den är en beskrivning av ridlektionen här på kvällen.

Dagen i alla fall har bestått av två lektioner, matte och kemi. Logaritmerna går bättre än förväntat och kemin går också bra trots att jag har fått tag på fel upplaga av läroboken, men lär mig mer av att föra noggranna anteckningar på föreläsningarna och läsa igenom lärarens powerpoints.

Slutade tolv då A-gruppen hade laboration. Åkte hem med 11.50 bussen, okej när vi slutar prick på schemat så slutar vi egentligen kvart i därav 11.50 bussen. När den närmade sig Tallen och Smauelsdal kommer jag på den briljanta idén att jag kliver av i Samuelsdal och går därifrån hem, i regnet. Smart Julia, riktigt smart… Hem kom jag, blöt men ganska glad då jag fått lite motion och fått frisk luft. Pluggade sedan en del fysik och lyckades förstå vad vi gick igenom på föreläsningen med hjälp av boken.

Ikväll har jag varit i stallet och ridit lektion för Marika. Vi hade bommar/hoppning. Jobbade på en åttvolt med bommar/hinder i mitten. I trav hade vi bara bommar och sedan i galopp var det ca 60cm hinder. Jag tycker det är läbbigt att hoppa och fick göra galoppövningen med 40-50 cm hinder. Kändes tryggt med lägre. Marika tyckte att vi i gruppen skulle anmäla oss till klubbtävlingen om en helg. Det är dock när jag och Lisa planerat Leksand annars så hade jag nog anmält mig till 50 klassen på Malou.
image

One response to “Småskutt med fin dam

Kommentera

