It’s our world, it’s our life. What I want is to turn the tide

AiluCrash – Turn The Tide (Cilla Turns)

Alltså jag har så mycket annat att göra än att sitta och blogga just nu. Pluggar matte, kemi och fysik jämt typ. När jag inte
gör det sitter jag på en buss mellan Falun och Borlänge i stallet  känns det som i alla fall. Lite annat gör jag också.

I fredags när jag var på stan en sväng så var jag in på ICA och köpte något att äta, då jag var hungrig. När jag betalat i kassan så ser jag att en svarthårig saknad vän står och tittar på mig. Något i Sanna sa att hon skulle gå in på ICA och kolla på något och där hittade hon mig. Jag som tror på att ödet finns säger att det var ödet som bestämde att Sanna skulle in på ICA just då. Ett trevligt möte och att konstaterande att vi ses snart igen då jag och Lisa planerar roadtrip till Leksand om någon helg.

Fyra glada studenter för drygt tre månader sen. Ni är saknade tjejer! ❤ (Sofias foto som Emelie tog)

Hämtade dessutom ut körkortet i fredags, var dock tvungen att ta mig upp till Ingarvet för detta mission, lite jobbigt tyckte jag.. Nu slipper jag i alla fall köra runt med mitt ”bevis om körkort”. På kvällen red jag lektion. Dressyr på Malou var det och passet var riktigt jobbigt men givande då jag hittade lite nya ”knappar” på henne.

Igår hade jag pluggdag+trevligheter med US. Räknade klart veckans matte, och har insett att nu kommer vi till de dj…a logaritmerna… (Inget jag ser framemot, förhoppningsvis förstår jag bättre än när Gunnar förklarade….) Läste även det vi gick igenom på fysiken och så lite kemi. På eftermiddagen cyklade jag till lugnet där vi skulle bowla. Först på plats var jag och det visade sig att vi var fyra stycken som skulle vara med. Kul hade vi! Efteråt så gick vi till donken och fikade och gick igenom julshowsmanus. Antingen så blir det en flopp om något misslyckas eller så blir det en succé. Den som lever får se.

Idag så har jag kört omkring en del. Först till Sveden för att titta när Lag 1 hade uppvisning på Ridsportens dag, slutade med att jag blev musikansvarig för voltigen. Cournado skötte sig och voltigörerna var duktiga! Efter det körde jag hem, åt lunch och satte mig i bilen igen, nu gick färden till jobbet, jobbade mina två timmar och sedan hem igen.

På eftermiddagen/kvällen hade smålagen träning. Lag röd, blå och grön tränade på Madicken, Tara och Dino. Jag och Ella tränade lag Grön på Dino. De är nybörjare och ska inte tävla i oktober så fokus låg på grundövningarna, sedan så fick alla pröva och stå upp i skritt. Alltid lika kul att träna de små!

One response to “It’s our world, it’s our life. What I want is to turn the tide

Kommentera

