Göteborg 18e, 19e och 20e juli 2012

På onsdagen den 18e juli så rullade vi iväg med bil och husvagn med Göteborg och Askims camping som mål.

När vi var framme i Göteborg lämnade pappa av mig, mamma och Agnes ganska centralt så att vi kunde klara av den mesta shoppingen utan honom. Vi var runt i centrala Göteborg och var in på allt som har intressanta kläder enligt mig, mamma eller Agnes, både sånt som finns hemma i Falun och sånt som inte finns hemma.

Efter ett par timmar kom pappa in till centrum och vi gick till en jättemysig italiensk restaurang där vi ätit förr för att äta middag. Till förrätt åt vi alla en liten tapasbricka och vitlöksbröd, till huvudrätt åt jag pizza, en riktigt fin och god Capriccosa. När vi ätit klart så sitter vi kvar ett tag, dricker och pratar. Då ser pappa en fiskmås som står på markisen till Pizzahut’s uteservering. Självklart så åkte kameran fram och fotade den stora fiskmåsen.

I Göteborg går fiskmåsarna på markiser och tak

Nästa dag, torsdag gick vi upp ganska tidigt, åt frukost och sedan gav jag mig ut på en promenad medan pappa och Agnes tog en springtur. Efter dusch och fika åkte vi in till Göteborg och Liseberg. På Liseberg åkte vi karuseller, åt lunch och vann choklad. De roligaste på hela dagen var att vi lyckades få Agnes att för första gången åka Balder. Efter Liseberg gick vi över till Gothia tower’s och åkte upp till Heaven23 där vi åt en underbar räkmacka till middag/kvällsfika. Mums!

På fredagen var det dags att åka vidare. Jag och pappa fixade ihop husvagnen och checkade ut när mamma och Agnes åkte till Frölunda torg. När jag och pappa var klara åkte vi också till Frölunda torg för lite mer shopping innan färden fortsatte söderöver.

Stopp gjordes i Falkenberg för en rejäl fika någonstans. Hittade Café Blå där vi åt en förstärkt fika. Jag åt en panini med ost, skinka och tomat på och en bit blåbärspaj med cola till. Mycket gott! Även om blåbärspajen inte var den bästa jag ätit.

Blåbärspaj på Café Blå i Falkenberg

Efter stoppet i Falkenberg gick resan vidare mot Halmstad och O-ringen-campingen. Vi fick en bra plats i utkanten av Kåre-gatorna och på ”huvudgatan”. På kvällen åkte vi in till centrum och åt middag på McDonald’s.

Vy från bilen någonstans mellan Falkenberg och Halmstad.

Passade på att fota några vindkraftverk då vi åkte förbi många på väg mot Halmstad.

Kommentera

