En lång händelserik lördag

Inlägget ska till stor del handla om vad jag gjorde i lördags, men först en kort resumé av de två veckor som gått av sommaren.

Har mest suttit på TM, pluggat teori och haft körlektioner dessa veckor. Det går riktigt bra och nu så har jag bokat proven. När de blir av tänker jag inte skriva ännu men förhoppningsvis så har jag kortet innan  jag börjar skolan igen.

I alla fall åter till i lördags. Dagen började med uppstigning kvart i sex, frukost och förberedelser inför orienteringstävling påbörjades. Vid sju rullade vi ut från tomten med mig bakom ratten och målet med bilturen var Sälen, Lindvallen och långdistansen under 3+3. Ett delmål hade vi, och det var Malung där vi skulle hämta upp Agnes. Jag körde ca. 1 och ½ timme och i Nås så tog pappa över. Han körde vidare mot Malung, Agnes hämtades upp och vi fortsatte mot Sälen.

Väl framme i Lindvallen vid Gustavstorget så kollade vi Letro’s sortiment, med oss fick vi två par orienteringsskor och en stolsryggsäck. Jag och Agnes fick nya skor och pappa en ny/egen ryggsäck. Till mig köpte vi ett par svart/turkosa Icebug Spirit2-L OLX 11 dubbad. Jättefina, mycket sköna och superlätta, till och med skönare än mina gamla orienteringsskor.

Själva tävlingen var en långdistans och en deltävling i Malungs OK Skogsmårdarnas 3+3. Jag sprang ÖM7 eftersom D17-20 blev struken och D20 kändes för långt. Så banan var 3,4 km och blå i svårighetsgraden. Det gick hyfsat med tanke på att jag inte kunde springa så mycket då jag skadade mig i onsdags. Bommade två kontroller varav en var ganska lätt egentligen. Var ute i 1 timme och 18 minuter.

Efter dusch och lunch åkte vi hemåt men skulle återigen via Malung och nu lämna Agnes där. Jag sov från Malung till Mockfjärd, skönt med tanke på att jag skulle iväg på kvällen.

När vi väl var hemma fixade jag med grejerna, plockade ihop saker inför kvällen och begav mig snart iväg till Sofias moder där jag, Sanna och Sofia skulle spendera kvällen. Vi åt gott, bakad potatis och lax, självklart hade vi efterrätt, chokladpudding. Mycket gott! Vi spelade TP och Wii, både dansspel och Mario kart. Vi var flummiga och testade energidryck, första gången för mig och Sanna dock så tror jag inte det hade så stor verkan… Kul hade vi i alla fall och jag vill inte riktigt att vi ska spridas ut till hösten.

 

Kommentera

