Beautiful Dead: Summers bok – Eden Maguire

I tisdags när jag skulle skaffa lunch att äta då jag suttit på TM och pluggat till körkortet så var jag in en vända på biblioteket och kom ut med fyra böcker att läsa.  Har idag läst ut den första av dessa böcker och det var alltså Beautiful dead – Summers bok av Eden Maguire. Jag läste de två första böckerna, Jonas bok och Arizonas bok i Thailand.

Summers bok handlar om Darina som efter sin pojkväns död blir av Beautiful dead’s överherre utsedd till att hjälpa deltagarna i hans grupp att finna frid och kunna gå vidare innan deras tidsfrist går ut.  Nu har turen kommit till Summer, en av Darinas bästa vänner som för snart ett år sedan blev skjuten mitt på ljusa dagen i ett köpcentrum i deras hemstad Ellerton. Hon var den tredje ungdom som på mystiskt sätt dött i Ellerton på kort tid. Darina tar tag i att försöka lösa mysteriet, det finns många som skulle kunna vara skyldiga.  Mitt uppe i alltihopa sker en olycka som vänder upp och ner på Darinas tillvaro ännu en gång.

Beautiful dead – Summers bok är riktigt bra och jag läste ut den på kort tid. Den får 4/5

Kommentera

