Grill, femkamp och mys hos Hannes 12 juni 2012

Tisdag så hade vi betygsträning och träff med Peter på dagen. Vi skulle träna på att ta emot betygen och så fick vi tillbaka våra brev som vi skrev i ettan, både de som var till oss själva och de vi skrev till Peter och Ove.  Många hade skrivit fint och blev ledsna när de läste breven själv så var mina torra och opersonliga.

På kvällen åkte jag och Sofia, resten av klassen också men jag och Sofia tillsammans, ut till Hannes som bor mittemellan två ganska intetsägande byar, Sundborn och Toftbyn, förlåt ni som bor där! På programmet stod grillning, femkamp och mys.

Långbord i Hannes trädgård med utsikt över Toftan.

Glada studenter, en så länge…

Mysande Emelie och Sofia

Extremt attraktiv (galen) Sofia som mumsar på vattenmelon. Kära vän bli inte sur nu, bilden ligger ju redan på Facebook så varför inte här också tänkte jag, du har ju på din blogg delat med dig av saker jag gjort så då får väl jag göra det samma. Hon bloggar på http://ensofia.blogg.se.

Jag, Aline och Emelie satt i närapå en timme på bryggan och snackade. Hannes gjorde oss sällskap ett tag.

Vi körde under kvällen kul femkamp, blev dock fyrkamp, som tyvärr inte finns på så många av min kort, de som finns är inte tillräckligt bra för att hamna här. Vi körde i alla fall norsk fylla (irländsk julafton), kasta stövel, rappakalja och så en final där de två bästa lagen skulle göra lite finfina utmanigar. Norsk julafton slutade med några fall och för mig så brändes brännässlor på vänster hand, arm och ben, stövelkastningen slutade med att Emelie(Dissan) gick ut i brännässlorna i shorts, hur hon tänkte vet ingen… Eller hon kanske vet?

Jaja, vi hade trevligt, dock slutade kvällen med att några hade gråtkalas och Sofia jävlades genom att skicka följande till en som åkte samma bil som dem hem: Sätt på mix megapol. Vad spelades? Jo, nämligenGoodbye my lover av James Blunt och då bröt de tydligen ihop igen i bilen. Mohahaa, Sofia är ondskefull… Eller kan hon vara det?

One response to “Grill, femkamp och mys hos Hannes 12 juni 2012

  • Sofia

    Hahaha, klart bilden ska ligga ute, ett skratt förlänger livet, inte sant ;)? Och smset var super, fick dock lite sura blickar senare, men värt det. Tycker du inte? PUSS

Kommentera

