19 års firande – Hemma, I skolan och På Rådis

Fyllde 19 år igår. Hade en riktigt bra dag trots att vädret var väldigt dåligt i stort sätt hela dagen.

Familjen väckte mig tidigt på morgonen med sång och paket. Jag fick underkläder från Lindex, två bastoppar från Gina Tricot, en topp och en klänning från HM, ett 50mm objektiv från Canon, body butter, tvål och duschkräm med mangodoft från The body shop. Eftersom jag snart tar studenten så fick jag ganska lite grejer mot vad jag brukar få men jag är nöjd med det jag fått av dem.

I skolan så hade jag betygssamtal med Johanna, i svenskan, jag fick VG på Essän och VG på hela svenska C kursen. Träffade på klasskompisar som grattade mig, åt lunch och fördrev tid med Sanna, Sofia och Lisa i två soffor. Vid halv två gav vi oss av mot vårt standard fik Café vi 3 på stan för födelsedagsfika, tjejsnack och öppning av födelsedagspresent. Jag och Sanna åt daimtårta, Sofia åt blåbärsmuffins och Lisa hoppade fikat. Efter ett tag så tog de då fram ett sött litet paket från Guldfynd, det visade sig innehålla ett silverhalsband med tre hängen/berlocker på. En för var och en av dem, en pumps för Sofia, en drink för Lisa och en orm för Sanna. Jag ska lägga till en som ska symbolisera mig. Vid fyra så hade Sanna åkt för en timme sedan, jag och Sofia drog oss hemåt och Lisa skulle hålla en förläsning snart.

När jag kom hem fixade familjen mat, paneng med ris, vi åt och satte oss sedan framför TV:n. Vi åt en underbart god chokladtårta med bl a maräng i.

Kvällen fortsatte sedan med en cykeltur med Sofia, Sofia och Lisa mot stan för att tillsammans med några i klassen gå på Rådis, eller Rådhusgården som det egentligen heter. Det var vi fyra plus Hannes, Joel, Olivia, Emelie, Sofie och Kristina. Vi hade väldigt trevligt och kvällen slutade ganska tidigt redan vid tolv.

Tack till alla som förgyllde min 19års dag och gjorde den till en härlig dag!

One response to “19 års firande – Hemma, I skolan och På Rådis

Kommentera

