Tisdag 29 maj

Det var tisdag igår och jag skrev ett antal inlägg då men orkade inte skriva det sista jag tänkt skriva så det kommet nu.

Dagen ägnades åt att skriva på den sista uppgiften på gymnasiet, nämligen temauppgiften i Historia B (som förresten blev klar nyss). En tur till skolan blev det också för lunch och sista projektarbetspratet. Pratet med handledaren gick utmärkt och jag lämnade med ett MVG i Projektarbete, så kul nu har jag 4 MVG:n, två G och resten VG på gymnasiet, har dock en del kurser kvar att prata betyg i. Lunchen var inget märkvärdigt…

På kvällen var det så dags för hopplektion igen och till denna gång hade jag bett att få rida någon annan än Zathelit, allra helst Malou men att jag kunde prova typ Peppar. Jag fick rida på Peppar, lilla söthästen! Han var grymt trevlig att hoppa trots att jag var enormt osäker och lite rädd i början. Vi två fick hoppa lite lägre än de andra vilket var skönt då jag inte hoppat sen jag ramlade av Zathelit. Peppar var underbar och jag vill verkligen hoppa honom igen nästa tisdag.

Söt bild på söthästens huvud. Bilden tagen förra sommaren med min Canon EOS 1000D och Tamron 70-300/4.0-5.6 Di macro

Kommentera

