Hästig helg

Helgen som varit var väldigt hästig för min del. I fredags red jag, min grupp kommer numera att rida två gånger i veckan och ha stalltjänst en gång i månaden framtill sommaren i alla fall. Så den vecka som nu börjat kommer jag rida både tisdag och fredag, ev. i Emma och Linas grupp på torsdag också.

På lektionen red jag Zathelit, vi red ute och hade markarbete. Det gick väldigt bra, han var trevlig och jag fick loss honom bättre än dem senaste gångerna jag ridit honom. Kvällen slutade tidigt för mig.

Fin bild på Zathelit från i somras

I lördags ringde klockan 4 på morgonen. Jag åt frukost, fixade mat och mellis och klädde på mig varmt. Kvart i fem hämtade Anna, Malin, Stina och Ella upp mig. Vi åkte till stallet fixade med hästar transporter och lastade när Tobbe och Therese kommit. Hästarna gick in väldigt snällt. Efter ett par timmar i bil så var vi framme vid Jällaskolan i Uppsala. Dagen gick ovanligt snabbt, alla från Falun skötte sig, hästar, voltigörer och publik. Resultaten för våra tävlande blev:

  • Stina ~  fyra individuell junior. Såg henne inte men det verkar ha gått bra.
  • Lag 1 ~ utom tävlan i mellanklass. De var jätteduktiga och Cournado var fin men tyckte att domarborden var något av det läskigaste som fanns i början.
  • Lag Schack Matt ~ Fjärde plats i lättklass galopp. Såg inte dem heller.
  • Lag Three Stars ~ Andra plats i lättklass galopp. Dessa såg jag, de var jätteduktiga och Madicken gick super. Hon som brukar rusa hemma på träningarna.
  • Lag 4 ~ Första plats i lättklass galopp. Såg även de här. De var superbra och Jojo, eller Cane som han egentligen heter, var duktig inga av hans ponnybockningar som är vanligt förekommande på träningarna. Han gick inåt när de skulle hoppa upp i skritt. Till nästa tävling ska de kunna hoppa upp i galopp så blir det nog ännu bättre.
  • Lag Smurfarna ~ Andra plats i lättklass skritt. Såg dessa också de var duktiga och så söta i sina blå dräkter. Madicken gick fint i skritt.

Dagen var inte så fasligt lång som det normalt brukar bli och det var ett glatt gäng som åkte norrut. Vi fick massor beröm för framför allt Cournado som många tyckte verkade lovande inför framtiden.

Söndagen bjöd även den på en tidig morgon. 6.10 stod klockan på och jag hade stalltjänst halva dagen. Marika tyckte att jag kunde åka hem efter lunch då det alltid brukar lösa sig på eftermiddagen och inte är så jobbigt då. Stalltjänsten gick finfint.

Kommentera

