Du är så yeah yeah wow wow

I måndags var det återigen en månad kvar till min födesledag, det var konungens födelsedag, alltså valborgsmässoafton. För första gången tillbringade jag kvällen med vänner och inte med familjen och vänner till familjen. Familjen satt för ovanlighetens skull hemma hela kvällen medan jag var ute på äventyr.

Jag drog hemifrån vid halv nio, det var dags för tjejkväll enligt ursprungsplanen hem hos Sofie. Det skulle var både folk jag känner och folk jag inte känner. Vi var i Sofies stuga och där var jag, Sofia, Sofie, Sofies fyra kompisar, Lisa och en gammal klasskompis, Oskar, som jag inte träffat på riktigt länge.

Vi satt där de andra drack sprit, själv hade jag min älskade Cola. Det dracks, lektes, dansades och sjöngs. Efter ett tag gick tre av Sofies vänner för att besöka någon fest på deras väg mot stan. Vi andra bestämde att vi skulle vara kvar ett tag och sedan gå mot Rådhusgården som hade premiär.

Det var en kul kväll och även om jag var nykter hade jag trevligt. Kvällen slutade för mig vid två eftersom jag skulle upp ganska tidigt.

Kommentera

