So come on, spin me around I don’t wanna go home Cause when you hold me like this You know my heart skips, skips a beat

Gillar verkligen låten som rubriken kommer ifrån har hört den massor idag och därför den vara där. Den är gjord av en engelsman(tror jag) som heter Olly Murs. I alla fall låten är bra.

Idag har jag inte haft några lektioner men ändå knappt varit hemma. Började dagen 7 med frukost, vid nio träffade jag Sofia i skolan och vi påbörjade arbetet med missionärsbrev från Ostturkistan, mfl. Vi jobbade tills matsalen öppnade och åt sedan. Det fanns till min lycka bulgur på salladsbuffén så jag kunde äta något mer än fisk och sallad. Åt fisken som serverades och till det bulgur, grönsallad, morötter och apelsin. Mycket gott och för ovanlighetens skull kändes skolmaten någorlunda nyttig. Vi satt med Sofia och Linda i FV som vi gott med förut. Efter ett tag kom Carro och sedan Emelie och Astrid.

Efter lunch analyserade jag och Sofia lite mer brev och satt sedan och pratade. Vid två åkte Sofia med Sofie till Borlänge och jag gick till friskis för att träna. Gymmade, körde alla övningar på programmet utom benpress. Istället för den körde jag tjugo minuter tungt på crosstrainer. Passet gick bra och jag är nöjd med mig själv. Ska lägga på mer tygnd på en av maskinerna nästa vecka. När jag tränat och duschat satt jag på friskis och fördrev lite tid. Träffade Sofia, Lisa, Kristina och Sofia på stan för att köpa biljetter till Student countdown den 16 maj, 30 dagar innan studenten.

Lisa gick för att ha sin studiecirkel som är en del av hennes PA och vi andra gick på stan och sedan till Go’biten jag och Sofia åt glass och Sofia och Krisitna fikade annat. Åkte ganska snart hem åt middag. Pappa drog sedan med mig och Agnes på radiotest inför EM i orientering, Kåre är medarrangörer. Jag stod i säkert 30-40 minuter på bromsplan nedanför hoppbackarna. Det var ganska tråkigt att stå där… Nu tittar jag på TV och ska snart lägga mig.

Kommentera

