Veckan som gått

Har varit sjuk och ganska omotiverad att göra någonting under påsklovet. Nu är skolan igång igen och vi tar tag i det sista mot studenten. Ni får en liten resumé på vad som hänt sen sist, en hel del faktiskt.

I torsdags åkte jag, mamma och Agnes till Stockholm. Mission för dagen var att hitta student klänning, vi lyckades så jag är nöjd. Det blev klänningen jag tittade på på sportlovet när vi var ner och jag inte kunde ha då. Den gick på, jag är superlycklig och den är superfin. Det var en lång dag och jag kom hem enormt trött.

Fredagen tillbringades i stallet med underbara US-människor. Jag åkte ut vid tio och hann se lite av lag1s träning. De tränade Peppar som var väldigt duktig. Efteråt gjorde jag och Frida i ordning Peppar och släppte ut honom och Cournado. Malin och Stina åkte till Malin för att äta och sedan köpa färg. När de kom tillbaka till stallet satte vi igång att måla det nya US-hindret. Det blev jättefint och tyvärr så fick min ULK-jacka en del färg på sig. Vid ett tog vi lunch och hade sedan påskäggsjakt i stallet. Barnen letade godis i hö förrådet, red en tur i skogen och letade mer godis i skogen. Efteråt målade jag, Stina och Malin en gång till. Det blev jättefint, men är inte helt klart ännu. Det ska skrivas US och Ungdomssektionen på det och det kan behövas målas lite mer vitt. Bild kommer nog när det är klart…

I lördags gjorde jag i princip ingenting, hämtade cykeln i stallet men det var allt.

I söndags jobbade jag och så var jag i stallet. Pga tävlingar på klubben hade vi bockträning på voltigen. Jag kollade igenom kürer och fotade dem så vi kommer ihåg vem som har vilka övningar.

På måndagen började skolan igen. På svenskan läste jag upp texten till Dökött – Leif. Läraren tyckte jag valt en bra text och var duktig på att betona orden, och att det varit bättre om jag kunde den utantill. Klassen verkade gilla den, ganska ironiskt att orienterare gillar den…

I tisdags hade vi styrketest på idrotten, gick bra. Fler personer läste texter på svenskan och på psykologin diskuterades psykisk sjukdom.  På kvällen var det dags för ridning. Det gick okej men Zathelit var springig…

Kommentera

