ULK III mm

I helgen var det dags för tredje och sista delen av ungdomsledarkursen som jag gått den har vintern. Det här steget gick jag i Borlänge med södra gruppen. Hade en trevlig och intressant helg och jag fick en superkul projektarbets idé, synd bara att jag snart är klar med projektarbetet. Jackorna vi skulle få hade tyvärr inte kommit så de skickas antingen hem till oss eller till klubbarna, hoppas att vi får hem dem.

Efter ulken var jag till stallet och longerade söta lilla Jojo på voltigeträningen. Han var jätteduktig och kom fler gånger fram i trav på första smackningen, det har aldrig hänt mig förut. Sist jag longerade honom så lyssnade han mer på Stina som tränade barnen än på mig.

Igår, måndag var klassen på studiebesök på mentalvårdsmuséet i Säter. Mycket intressant var det. På eftermiddagen skrev jag nästan klart populärkultursarbetet. Det är enormt skönt att nästan vara klar, imorgon gör jag det sista. Städade dessutom på jobbet, min kära telefon ville inte samarbeta, dåligt batteri, så jag lyssnade på radio som fanns i köket där.

Nu har jag suttit hemma och börjat skriva hemprov, skrivit ner de namnförslag jag fått (KOM MED FLER FÖRSLAG), och förberett mig inför idrottslektionen. Jag ska inte hålla i lektionen, utan det tog ett bra tag att hitta badkläderna, vi ska till Grand och ha vattenjympa. Halva klassen är redan där och jag ska åka dit nu.

Kommentera

