Söndag

Igår hade US årsmöte. Det gick snabbt och tyvärr så var det bara en där som inte sitter i styrelsen. Innan årsmöte fixade jag och Stina med stamtavlorna, skrev ut och plastade in dem, efter årsmöte hjälptes jag, Stina, Malin, Lina, Emma och en annan Julia åts och sätta upp dem. Det blir jättefint.

Efter årsmöte var jag och jobbade, städar en gång i veckan där pappa jobbar.

 

På eftermiddagen var det voltige. Under första passet longerade jag Jojo för första gången. Han var lite lat så mycket framåtdrivande hjälper krävdes. Fick efter ett tag ont i armarna av spöet, det blir så tungt efter ett tag. I andra galoppen så började Jojo dra och bocka, gjorde nog i illa handen lite grann. Tjejen som satt på hoppade av självmant, hon var upp på honom i både skritt och trav i slutet. Stina gjorde även lite grejer i galopp så att vi, både han och jag fick avsluta med en bra galopp.

Under det andra passet turades jag och Marit åt att longera och träna lag 4. Peppar var också lite busig men det var i det andra varvet än det Jojo höll på i.

När jag kom hem åt jag middag, lax och potatis, till efterrätt åt vi kesellaglass. Men häller frysta bär, vi använder hallon och blåbär, socker(om man vill) och en burk kesella i en matberedare, funkar säkert med mixer också, så kör man tills det blandat sig. Det får gärna vara bitar av bären kvar. Man äter det direkt och det är superdupergott.

Kommentera

