Hur kan du stödja Hjärtekatten?

Det finns tre olika sätt att stödja Hjärtekatten på;

  • Själv betala och virka en eller fler katter

Passar den som tycker att det är kul att virka, vet hur man gör fasta maskor och vill bestämma färg, garn och storlek på garn och virknål själv. Tycker att det här är ett kul mönster att virka och ganska lätt om man som sagt var vet hur man virkar fasta maskor. Som sagt kul och ganska enkelt. Är man total nybörjare på virkning och amigurumis så bör man testa något lite lättare, kanske en Filur som jag gjort tidigare. (Mönster finns på webben. Har en länk i ett inlägg i virkat kategorin.)

  • Köpa en Hjärtekatt för 75 kr

När man köper en Hjärtekatt så kontaktar man Hjärtekatten. Man får välja namn och färg på katten och så får den som får katten veta att det är just du som skänkt den. Här behöver du bara välja namn och färg så sköter Hjärtekatten resten. Hjärtekatten skickar garn i den färg du valt och namnet på katten till en stödvirkare som virkar din och minst fyra katter till.

  • Bli stödvirkare

Det var stödvirkare jag från början hade tänkt att bli men fick svaret att de hade flera stödvirkare än de får beställda katter. En stödvirkare virkar minst fem katter som andra personer beställt och beltalat.

Jag virkar mina fem katter utan att vara stödvirkare. Jag tycker att det är superkul och kan säga att de blir bättre och bättre. Jag får det också lättare och lättare. Alla kan stödja hjärtekatten på ett eller annat sätt beroende på vilka nivå man är på. Kan rekommendera att den som är ovan undviker att virka en randig. Det var väldigt pilligt att byta garn varannat varv och man fick anpassa varven så att bytena blev jämna. Hoppas att så många som möjligt av alla er där ute stödjer Hjärtekatten på något sätt.

%d bloggare gillar detta: