Tävlingsdebut

Idag har jag tävlingsdebuterat i voltige. För första gången anordnade vi klubbmästerskap i voltige på Falu ridklubb. Det var tjugotre deltagare fördelade på fem inspring och tre olika klasser. Klasserna var en lågstadiet, mellanstadiet och högstadiet/gymnasiet.

De minsta tävlade på Madicken som linfördes av Madicken, hon var inne på banan två gånger och linfördes båda gångerna av Sara. Ellen, Ronja, Josefin och Majken sprang in tillsammans och tävlade på Peppar och linfördes av Anna. Hon linförde också Junior åt lag 1, där alla utom Jossan tävlade i högstadie/gymnasieklassen, hon tävlade i mellanstadieklassen. Jag linförde Junior åt Linnea, Lisa, Sofie och Linnea. De tävlade i högstadie/gymnasieklassen.

Efter fina uppvisningar, mycket räknande och en hel del väntande kunde vi kora tre placerade i varje klass. Kommer inte ihåg alla placerade just nu. Men jag skriver de jag kommer ihåg.

I lågstadieklassen vann Norah, sen tror jag att Carolina kom tvåa och Natali trea. I mellanstadieklassen vann Jossan, tvåa blev Ellen och jag tror att Ronja kom på tredje plats. I högstadie/gymnasieklassen så vann Stina, Ella kom tvåa och Sofie kom på tredje plats. Om någon ser att jag skrivit fel på någon så skriv en kommentar så rättar jag till det.

Jag var faktiskt inte ensam om att tävlingsdebutera. Två hästar, flera voltigörer och två linförare. Tycker att det är väldigt kul att jag och Junior är nästan exakt lika gamla och båda tävlingsdebuterade i voltige som 18 åringar.

Kommentera

