Fel i mönstret

Har upptäckt ett fel i mönstret till Hjärtekatten.

v 8: *6 fm, 2 fm i nästa m *, uppr 6 ggr = 48 fm
.. virka nu sex varv med 48 fm…
v 9 – v 15: 48 fm runt ringen, räkna el använd markör

Detta innebär att man enligt det som står med vanlig stil ska virka sex varv med 48 fasta maskor. Enligt nästa rad ska man virka sju varv med 48 fasta maskor. Jag vet inte hur jag gjorde med första katten, men på den här randiga katten virkar jag sex varv med 48 fasta maskor då det passar bättre med randningen på katten.

One response to “Fel i mönstret

  • Tina Olander

    Hej!
    Jag hittade hit till din blogg, genom FB, när jag läste att du gjort detta projektet för Hjärtekatten, vilket är ett jättebra initiativ av dej.

    Jag upptäckte också att det inte var ”rätt” nedskrivet i mönstret, men så tänkte jag, det gör ju inget om det är ett varv mer eller mindre, men nu har jag skrivit in det på mitt eget mönster, så kommer man i håg det lättare.

    Kul att följa dej och dina katter.
    Lycka till med de andra du skall virka. Som du själv säger, så går det lite lättare med virkningen efter hand, själv har jag hunnit med att virka 16 stycken och en hel del syskondjur, Det viktigaste är ju inte hur många man gör, utan att man faktiskt är med och engagerar sig, sprider budskapet och gör det man själv orkar och kan. Det är fantastiskt att kunna göra skillnad för dessa barn, genom ett virkat gosedjur.

    Kram på dej//Tina

Kommentera

