Upptagen

Var ett par dagar sen jag skrev sist, har haft fullt upp. I lördags var kväll var familjen på överraskningsfest i Sundborn. En av mina ingifta fastrar fyllde 60. Det var väldigt trevligt även om jag och Agnes var typ yngst. Mycket kul att träffa ett kusinbarn för första gången.

I söndags var det voltige. När jag skrittade av Peppar så borstade Stina av Brunte (plåthästen) och hästen blir rädd hoppar in mot mitten och jag flyger av och landar på ryggen. Mycket jobbigt och i princip som sak som hände sista dagen på ridlägret…. Två likadana avramlingar på mindre än ett halvår. Jaja, det är sånt som händer när man håller på med hästar.

Igår gick jag hem efter en lektion då jag inte sovit tillräckligt på grund av Peppars hopp. På kvällen var jag på Apflickorna med voltige människor. Intressant men komplicerad film. Inget jag skulle sett om det inte vore för att det var en del voltige i den.

Idag har jag varit i skolan mer än jag egentligen behövde. Gick dit för att skriva lite på min historieuppsats om folkmordet i Rwanda. Sedan gympa, var dock inte med pga ryggen, efter det lunch och sedan PA-prat med min handledare. Nu sitter jag hemma och tittar på Adam Live. Kan tråkigt nog inte vara med på ridningen heller.

One response to “Upptagen

Kommentera

