Att trivas

Det är kvällar som igår, dagar som idag och somrar som i år som jag märker hur bra man mår bara man umgås med de man gillar. Jag har under många års tid varit en osäker tjej som inte trivts med sig själv eller allt folk i min närhet. Det finns många som jag trivts med men det har alltid tidigare funnits de som jag inte trivts med av en eller annan anledning. Att börja i en i stort sett helt främmande klass och börja om är det bästa som hänt mig. När jag började gymnasiet så började jag i en klass där jag endast kände tre personer och ingen av dessa hade jag haft så mycket kontakt med på länge. Visst jag och Sofia lekte på dagis men sedan dess inte så mycket kontakt. I den här klassen har jag växt blivit en säkrare människa på många sätt och har lärt mig att det är inte jättehemskt att prata inför en grupp på ca. 30 personer. Sedan jag började gymnasiet har jag blivit tränar åt ett voltigelag, blivit medlem i FRK’s US styrelse och varit ledare på orienteringsläger och träningar.

Idag trivs jag ganska bra med mig själv, jag går i en underbar klass, jag är aktiv i ett underbart US och är aktiv inom FRK’s underbara voltigesektion. Jag är även en av OK Kåres juniorer och känner att jag trivs med alla där och att jag är välkommen även fast jag ”bara” är motionär och helst springer kortare banor och inte är så snabb.

Kommentera

