Definitely Dead – Charlaine Harris

Definitely Dead är skriven av Charlaine Harris och är den sjätte boken i Southern Vampire Serien. Böckerna handlar om Sookis Stackhouse som har en förmåga att läsa tankar, hon blir kär i en vampyr och dras in i en värld som inga vanliga människor vet om. En värld full av övernaturliga varelser.

Definitely Dead handlar om att Sookie’s kusin Hadley dör och handlar om allt som händer under tiden som Sookie håller på och städar ut Hadley’s lägenhet.  Definitely Dead och alla böcker jag läst i Southern Vampire  serien är väldigt spännande och faktiskt inte så svåra att läsa på engelska. Jag har läst en del andra vampyr-böcker, bl a Twilight, House of Night och Vampire Academy. Och jag anser att Southern Vampire är den bästa av dessa serier, jag tror att det beror på att jag läser dessa på engelska, det språk de är skrivna på, och de andra har jag läst på svenska.

1 2 3 4 5

Kommentera

