Faraos Förbannelse – Kim M. Kimselius

Har idag läst ut den tredje boken i Kim M. Kimselius serie om Ramona och Theo. I den här boken reser först Ramona tillbaka i tiden genom att hålla händerna på två tecken, i en grav i Eypten, samtidigt som hon uttalar en ramsa. När Theo upptäcker att Ramona är bort blir han rädd och försöker komma på vad han ska göra.

Även denna bok är myckety bra även om jag tycker att den är något sämre än de två tidigare. Jag har svårt att komma in i storyn och jag tror att det kan vara för att jag saknar intresse för Egypten, pyramiderna och faraonerna.

Jag ger Faraos Förbannelse

1 2 3 4 5

Kommentera

