En lång väntan, en liten orientering, jordgubbar, presenter och dricka

Dagen började med att jag nästan skrev klart essän hemma. Vid tio hade vi träff med vår en mentor med information. Efter det så skulle jag och mina kompisar fika, fast först fick jag vänta, vänta och vänta lite till. Sedan kom vår mentor och sade att han behövde prata med mig och gav mig ett stort kuvert med Sannas handstil på. I kuvertet låg en karta och det stod att jag skulle till östra. Där fanns ett nytt kuvert med en ny karta där jag skulle till Ölandsparken, där tre personer satt i vägen så det tog en massa tid där innan jag hittade det. I det tredje kuvertet låg en karta till västra och där fanns en karta till Hästparken. I Hästparken satt Sanna, Sofia och Lisa på en filt med jordgubbar, alkoholfri typ champange fast godare, och presenter. Ett väldigt mysigt och roligt firande av mig. =)

På kvällen var jag till stallet med Anna, Malin och Hella. Vi tränade den nya voltigehästen Cournado. Tror inte att jag skrivit om Hella tidigare. Hon är i alla fall en superduktig voltigetränare från Tyskland och hon har varit här i Falun några dagar för att hjälpa Anna att träna Cournado.

Imorgon är det dags för skolavslutning. Ska först på Agnes avslutning i Kristine Kyrkan. Hon och hennes kompis Julia ska spela River flows in you på piano och cello. Sedan ska jag på min avslutning, vi ska fika sedan ha avslutning i Kristinehallen och antagligen så ska vi titta på utspringet också. Tänk vad fort tiden går, om ett år då är det dags för mig att springa ut. Mamma har redan bokat villaföreningens partytält.

 

Kommentera

