Glasögon

Idag spelade vi Boboll på idrotten. Det är Finlands nationalsport och är en variant av baseball. Mycket kul, men ganska svårt. Efter idrotten cyklade jag och Sofia hem och åt lunch. Vi sågs sedan för att cykla till Lugnet för teckenspråk.

Efter skolan var jag och pappa på stan och hämtade mina glasögon som kom i måndags. De är jättesnygga och jag kommer lägga upp bild någon gång men inte nu. Så nu har jag två par ”vanliga” glasögon med samma styrka och ett par solglasögon med styrka.

Sitter just nu och avslutar en av de sista uppgifterna för i år. Sedan har jag bara kvar provet imorgon och broschyren/den muntliga redovisningen av psykisk sjukdom och min rasism essä.

Kommentera

